KolcaMož

Že dolgo se mi ni tako zelo kolcalo, kot pred nekaj dnevi. In ko me je že vse bolelo od cukanja,… posledično smejanja,… jamranja,… ko nisem več vedela kaj še naj poskusim da mine,… je Grega poskusil še s tehniko – KolcaMož – ko so ga na koncu risanke vedno ustrašili. Z vsem glasom se mi je v avtu med vožnjo panično – histerično zadrl na uho,…

hiccup3a1ln.jpg

Mene je skor kap,… še dobro da nisem jaz vozila,… in potem sem čakala al me bo spet cuknalo al ne… in….. hik,…. matr, ne pomaga, če se ustrašiš. Pa sem pila vodo,… nič,…. pol pa ne da bi vedela je končno prenehalo,…

 ___________________________

Kaj se pravzaprav dogaja pri kolcanju?Kolcanje ni nič drugega kot nenadno, sunkovito trebušno dihanje: drobovje se nenadoma neprostovoljno, sunkovito skrči ter s tem sproži zelo hiter in nenaden vdih. Pri tem zrak z veliko hitrostjo vdre v pljuča, grlo (glasilke) se sunkovito zapre in dihanje je za kratek čas blokirano. Rezultat poznamo: nastane značilen zvok, ki ga povzroča kolcanje. Velikokrat se vzrok za kolcanje skriva v utrujenosti ali stresu. V največ primerih je kolcanje gola muhavost našega telesa. Včasih ga povzročijo duševni dejavniki, na primer močni čustveni izbruhi, utrujenost in stres. Spet drugič je lahko vzrok nenadna sprememba temperature, pitje zelo mrzlih ali zelo vročih tekočin ali preveč zaužitega alkohola. Kolcanje lahko zakrivijo tudi vsi organi, ki so pri tem soudeleženi. Pri tem gre lahko za motnje v živčnem sistemu, ki uravnava delovanje drobovja, težave z žlezo ščitnico, vnetje osrčnika, želodčne težave ali težka vnetja požiralnika. Toda treba je poudariti, da so to res samo izjemni primeri.

Kako ustaviti kolcanje?

Predvsem s protidražljajem, ki pretrga kolcanje. Nekaj nasvetov:
1. Zadržite sapo in sočasno rešujte računske operacije (na primer, koliko je 16 x 18 …).
2. Popijte kozarec mrzle vode s kratkimi požirki, pri tem si lahko zatisnete nosnici.
3. Zaužijte kocko sladkorja.

Če je kolcanje trdovratno …

… mora pomagati zdravnik, ki draži glasilke s tanko sondo, omogoči vdihavanje ogljikovega dioksida, predpiše tablete ali injekcijo ali pa omrtviči živec, ki oživčuje drobovje.

___________________________________

 Še imate vi kakšn dober nasvet?

Published in: on april 4, 2008 at 5:52 am  Comments (7)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://easyriderka.wordpress.com/2008/04/04/kolcamoz/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 KomentarjevKomentiraj

  1. Stop breathin’.👿

  2. Meni pomaga, če pijem toplo vodo iz pipe. Ja, mora biti iz pipe (da sem torej malo hecno nagnjena) in more biti topla (mrzla ne deluje). Pa požirki morajo biti polni zraka, torej se trudiš delati velike požirke, ampak je vode bolj malo, ker je položaj precej nemogoč. Takole jaz spijem kakšnega pol litra vode in potem prav nedamsko rignem od vsega požrtega zraka.

  3. meni pa pomaga, da zajamem veliko zraka v pljuca,dih zadrzim cim dlje in s tem prepono potisnem navzdol in s tem umirim kolcanje. Tu je pa ze malo joge zraven! pa se veckrat je treba ponovit, ker ne rata vedno.

  4. Ah tole bolj slabo pomaga, proti kakšnim zahrbtnim kolcam. Edina in učinkovita rešitev je takšno pravo poljubljanje. Preverjeno deluje, pa še izkoriščaš lahko😀

  5. @UrosG:😀 Ej, dobra ideja. To mi še ni pa noben svetoval! Hvala… naslednjič ko bo panika bom definitivno probala😉

  6. sam glej, da bo taprava oseba zravn😀 drugače se ti bo še bolj “kolcalo”🙂

  7. 😉


Leave a Reply

