Zakaj tudi mi ne?

Po letošnjem obisku Hrvaškega koščka plaže in 10 dnevnemu ločevanju pločevnik in plastenk se sprašujem zakaj hudiča tudi v Sloveniji ni tega,… Saj smo vendar ja v EU, pa naredimo en k….. za naravo in uboge ljudi. Zakaj narava in zakaj ubogi ljudje? Ja, to dejanje pripomore k reševanju (al pa vsaj olajšanju) dveh problemov. Prvo je itak narava, da ne gredo vse piksne, pločevinke, plastenke,… (kokrkoli želite poimenovati t.im. povratno embalažo) v en koš, ki se seveda potem odloži na smetišču in tam gnije 1000 let. Ubogi ljudje pa zato, ker še vedno trdim da tisti ki želi delat bo vedno našel delo in tako smo imeli v kampu vsak dan obisk brezposelnega, ki dnevno hodi po kampu in pobira nastavljeno povratno embalažo.

plastenka(vir)

Pol kune, pa pol kune, pa pol kune,… pa je sendvič, pa je sok,… in glede na to da je kamp poln nas (radopivcev) Slovenceljnev ne dvomim in sem prepričana, da je nabral zavidljivo število povratk. Prav z veseljem sem nosila prazne povratke v drugo vrečko, ki je bila namenjena za obisk tega pridnega človečka, ki ve da če želiš in če si priden, deloven da preživeti.

pločevinka

(vir)

Vem da tudi mi lahko ločujemo odpadke in pomagamo pri ohranjanju čiste narave, a verjamem da bi kak cent za povratko pripomogel k večji skrbi za ločevanje.

Škoda, da Slovenija še ni tako bistra!😦

(tu dam pa celo jst en veliki in edini PLUS za Hrvaško)

Published in: on julij 29, 2009 at 8:13 popoldan  Comments (19)  

The URI to TrackBack this entry is: https://easyriderka.wordpress.com/2009/07/29/zakaj-tudi-mi-ne/trackback/

RSS feed for comments on this post.

19 KomentarjevKomentiraj

  1. men se pa zdi, da čist preveč vse skup gledamo skoz dnar… tako tisti, ki ga majo preveč, in tisti, ki nam ga ponvadi neki manjka, se ne bomo prav nč spufali, če bomo ločevali odpadke. miselnost je treba spremenit, sej ne bomo delal tega zarad dnarja, ampak zato, da čez par deset let ne bomo vsi hodli po enem vlkem zasvinjanem smetišču, in da bodo morda naši otroci/vnuki živeli na planetu, ki bo v takem stanju, kot ga mamo mi danes ali (utopično, vem) celo boljšem… sej tut babici v samopostrežni, ki ne vidi dobr kolk stane kila banan, ne povemo cene zato, ker nam bo mogoč dala kak cent, ampak iz čiste prijaznosti in ker se mogoč zato mi sami pol počutimo za odtenek boljše…

    • To je vse res, samo ne verjamem da se bo nekdo peljal nekam do določenega smetnjaka da odda plastenke,… pločevinke… Tako pa da jih lahko v vsaki trgovini oddaš je super, ni?

  2. mi jih.
    zakaj jih vi ne?

    • Pridni. Mi pa ne, ker če bi se dalo v trgovini vračati (pa četudi ne bi za to dobila denarja bi še),… tako pa… Ja lenoba priznam😦 (kak cent pa bi sigurno tudi vse meni podobne lenobe spremenil)

  3. Tule se pa čist strinjam. Kar se tiče recikliranja so Hrvati dost pred nami. Ok, saj ne rečem, saj so tudi pri nas tolko osveščeni ljudje, da ločujejo odpadke (hm, jaz jih sicer še ne “shame on me”!!!), ampak so s to pol kune še bolj vzpodbudili ljudi. Pa četudi plastenke in piksne mečejo v smeti, pa jih potem nekdo pobere in dobi tistih par kun.
    Res je sicer, da ne bi smeli vsega gledati “skozi denar”, če ne drugega vsaj ne mečimo odpadkov vsepovprek, ampak ljudem, ki se že tako težko prebijajo čez mesec, pa mislim, da marsikateri denarček pride prav. ;-)))

    • Točno tako!

  4. Ježešna, še ena ki ne vidi 5 cm prek konca nosu. Recikliranje po hrvaško je takšno, da prevzamejo približno 1/4 na trg poslane embalaže. V EU in Sloveniji je povprečje 60%. Zakaj? Ker na Hrvaškem dobiš povračilo le pri enem delu embalaže – plastenkah in pločevinkah. Kaj pa tetrapaki, ovoji ipd? To pa gre lahko v smeti. Da ne omenjam, da enaka plastenka na Hrvaškem stane 2x toliko kot v Sloveniji, ker je potrebno za pol kune, ki ti jih vrnejo plačati vsah 6x toliko, da financiraš celotno verigo. Iz osebnih izkušenj ugotavljam, da v Sloveniji naša familija reciklira skoraj vse (zato pa imajo sortirne linije, kjer pridno ločujejo razno embalažo). Na Hrvaškem se mi je pa fehtanje kun in prepiranje s prodajalkami dokončno uprlo in je vse romalo v smeti. Now recycle that!

    • Sama se nisem spustila statistično in do podtankosti v ta problem, ampak iz mojega morskega dopusta pišem o mojem spoznanju.

  5. Jaz dam tudi tule plus hrvaški. Res ne bi smeli gledati na naravo samo zaradi denarja, ampak preden bo večina ljudi dojela da s tem svinjamo (btw, zakaj se reče svinjamo, sej svinje so čiste živali… zakaj ne rečemo enostavno, da bo fer: očlovečujemo) planet, bo prepozno.

    • 🙂

  6. Drugi svet: http://www.drugisvet.com/in-blog-veritas/velik_plus_za_hrvasko.html

  7. Slovenijo so povozili tako z leve in z desne prav vsi – kdor še tega ne ve. Tudi pri ločevanju odpadkov.
    Tukaj smo še povsem nerazviti.
    Že vedno sem rekel – fak Slovenija.

  8. 😉

  9. No Evo. Moj zapis in vaši komentarji so naju pripravili do tega, da zdaj ločujeva. Pridna ne?!😀

  10. Evica, kako je zrasel Anže, cel dedec je že, vedno bolj je lep, ima krasne očke, čudoviti posnetki. Ko sem prebirala, česa ne maraš, moram reči, da sva si v nekaterih rečeh zelo podobni. Ker nisem preveč vešča v računalniških spretnostih, pišem na strani, ko so ti drugi odgovarjalai že poleti, jaz pa takole bolj v jesenskem roku.
    Imejte se fajn, rada vas ima
    teta Vasja
    lep pozdravček

    • Ja res je že pravi dedec. Pridita spet kaj naokoli, da ne bo že v prvi razred šel ko se bomo naslednjič videli🙂 hihihi, hec more bit!😀

  11. It’s genuinely very complex in this busy life to listen news on Television, so I only use internet for that purpose, and take the hottest news.

  12. magnificent post, very informative. I ponder why the other experts of this sector don’t realize this. You should continue your writing. I’m confident, you have
    a huge readers’ base already!

  13. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement
    account it. Look advanced to more added agreeable from you!
    However, how could we communicate?


Leave a Reply

